sunnuntai 21. kesäkuuta 2015

Laivan hurjin paikka testaa asiakaspalvelijan

Olin perheeni kanssa lomamatkalla Tallinnassa. Matkan teimme Tallinkin pikalaivoilla eli matka kesti kaksi tuntia. Ensimmäinen puoli tuntia meni syödessä ja sitten suuntasimme hirveällä kiireellä laivan leikkipisteeseen. Jos lukijalla on omakohtaisia kokemuksia kyseisistä paikoista, hän tietää millainen meno siellä on. Niille, joilla ei ole kokemuksia laivan leikkipaikoista, voin kertoa, että siellä jos missä on hurja meno ja pienempiä lapsia saa valvoa silmä kovana, etteivät ne jää isompien tallomiksi. Siellä ei vanhemman hermo lepää.

Tallinkin leikkipisteissä oli työssä kaksi aktivaattoria, joiden tehtävänä oli tuottaa ohjelmaa lapsille. He tekivät  muun muassa kasvomaalauksia, ilmapallokoiria ja toimivat tietenkin myös leikkipisteen poliiseina. Olikin mukava seurata yhtä aktivaattoreista, koska hän jaksoi pitkästä ilmapallojonosta huolimatta hymyillä ja olla iloinen kaikkien lapsien kanssa. Ihan kaikki aktivaattorit eivät jaksaneet koko aikaa hymyillä ja olla iloisia lasten kanssa - enkä sitäkään kyllä ihmettele.

Laivan leikkipiste on erittäin hyvä testialusta jokaiselle asiakaspalvelusta kiinnostuneelle. Jos hymy säilyy laivan aktivaattorilla koko kesän, silloin asiakaspalvelutehtävissä pärjää kyllä missä tahansa.

Aktivaattorin silmien ohi vilisee kesän aikana tuhansia lapsia. Laivan leikkipiste ja sen aktivaattori voi olla jokaiselle näistä lapsista matkan kohokohta - ja itse matka koko kesän kohokohta.

Laivan hurjin paikka.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti