perjantai 9. tammikuuta 2015

Suklaata Sitan roskakuskille

Onko roskakuski palveluammattilainen?

On, jos ajatellaan jokaisen organisaation työntekijän palvelevan asiakkaita eli niitä, jotka loppupeleissä maksavat palkan. Silloin jokainen työntekijä on yrityksen käyntikortti.

Eilen yhdessä facebook-päivityksessä kirjoittaja kertoi, että yhden päivän aikana erään yrityksen kaksi pakettiautoa oli melkein ajanut kyseisen henkilön päälle. Ymmärrettävästi kirjoittaja oli käärmeissään koko yritykselle. Yrityskuvaa rakentaakin kaikki yrityksen ja sen työntekijöiden toiminta.

Koska nykyisin on monenlaisia roskalaatikoita, pihallamme käy usean eri yrityksen roska-autoja monta kertaa viikossa. Lapsiperheessä kaikki koneet ovat kova sana, myös roska-autoja ja niiden kuljettajia seurataan sormenjälkisten ikkunoiden takaa silmä kovana.

Yksi Sitan paperiroskakuski on jäänyt erityisesti meidän lasten ja samalla koko perheen mieleen. Vaikka aikataulu on tiukka, hän aina muistaa meidän ikkunan ja vilkuttaa lapsille. Jos lapset ovat pihalla, hän aina sanoo roskia tyhjentäessään jotain kivaa lapsille. Kerran hän myös jopa näytti nopsaan roska-auton ohjaamoakin lapsille. Tämän johdosta oli selvää, että yksi suklaarasia meni joululahjaksi tästä lähes wau-tason palvelusta kyseiselle kuskille.

Jos tämä ystävällinen kuski ei suoraan tuokkaan lisää asiakkaita Sitalle, ainakin yrityskuvaa hän kirkastaa. Hyvä roskakuski muistaa ajaa myös riittävän hiljaa kiireen keskellä, etteivät lapset jää auton alle.






JK
juha.kesanen(at)selede.fi
Facebook/Palveluksessanne
Twitter @JuhaKe

2 kommenttia: