sunnuntai 3. kesäkuuta 2018

Suositteluherkkyys ratkaisee hyvän palvelun

Asiakaspalvelun ja -lähtöisyyden vilpittömyyttä testataan silloin, kun organisaation omista palveluista tai tuotteista ei löydy sitä, mitä asiakas tarvitsee. Miten silloin toimitaan ja mitä asiakkaalle kerrotaan.

Hyvästä asiakaspalvelusta ja ammattitaidosta kertoo se, että näissä tilanteissa pystytään asiakas ohjaamaan sellaisen palvelun piiriin, josta arvellaan löytyvän asiakkaalle ratkaisu.

Näin kevätjuhlan kunniaksi voisin antaa kiitettävän arvosanan ainakin Helsingin Mikonkadulla sijaitsevalle Mikonkullalle ja Helsingin Sokoksen miestenvaateosastolle. Mikonkullassa myyjä tarkisti lastenkellojen tilanteen, mutta  kun sopivaa ei löytynyt, hän antoi hyvän vinkin, mistä kelloa voisi hakea. Kun Sokokselta ei löytynyt juuri ihan sopivasti istuvaa pikkutakkia, myyjällä oli ratkaisu siihen, mistä löytyisi. Kummastakin paikasta on osattu ohjata minut sellaiseen paikkaan, josta olen löytänyt tarpeitani vastaavat tuotteet. 

Hyvää kesää kaikille lukijoille.
 
JK
juha.kesanen(at)selede.fi
Facebook/Palveluksessanne
Twitter @JuhaKe
www.selede.fi

2 kommenttia:

  1. Tuo on muuten hyvä pointti, aika harvoin olen törmännyt siihen, että yritys suosittelisi toista siinä tilanteessa, että asiakas ei löydä heiltä etsimäänsä. Asiakaspalvelun kehittäminen on muutenkin sellainen osa-alue, johon mielestäni yritysten tulisi kiinnittää huomiota. Tämä korona-aika myös varmasti tuo omat lisämausteensa asiaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hyvästä kommentista. Varmasti asiakaspalvelua voi aina kehittää ja sitä punnitaan kaikissa asiakaskohtaamisissa. Etäpalvelujen toimivuus, maskit ja turvallisen palvelun tuottaminen jne. ainakin korostuvat korona-aikana. Vuokrasin hiljattain auton ja sekin oli käsitelty jotenkin erityisesti koronan takia.

      Poista