Yksi hyvä sovellus voisi olla sellainen, jolla lastensuojelun asiakaslapset ja -nuoret saisivat suoraan yhteyden sosiaalityöhön, jos on joku hätä. Tällaisen puhelimen voisi vaikka sosiaalitoimi lainata asiakkuuden ajaksi. Se voisi antaa lapselle turvaa ja tiedon siitä, että joku aikuinen vastaa, jos on hätä. Tiedän, tässäkin on varmaan monta tietoturvaan liittyvää asiaa. Tiedän, että jotkut nuoret voisivat ihan hupimielessä olla yhteydessä, mutta eikös se juuri tuo ja luo turvaa, että ei tarvitse olla hädässä yksin.
Yksi mielenkiintoinen ja sosiaalityöntekijätuttuni ideoima palvelu on Socfinder. Sen avulla kunnan sosiaalityöntekijä voi etsiä nopeasti sijoitustarpeessa olevalle lapselle sijaishuoltopaikan.
Kaikki digitaaliset sovellukset, jotka nopeuttavat ja helpottavat arjen työtä ovat sosiaalityössäkin tervetulleita. Jos tiedät, niin vinkkaahan vaikka tuonne kommentteihin hyviä sosiaalityön digitaalisia palveluja.
Socfinder helpottamaan sosiaalityötä. Kuvakaappaus Socfinderin www-sivulta. |
JK
juha.kesanen(at)selede.fi
Facebook/Palveluksessanne
Twitter @JuhaKe
www.selede.fi
Terveyspalveluiden digitalisaatio on kyllä edennyt vauhdilla viimeisten vuosien aikana. Tämä helpottaa monella tapaa asiakkaiden ja työntekijöiden työtä. Mielenkiinnosta yritin lukea sijaishuollon palveluista ja tämän kirjoituksen myös luin. Socfinder ei itselleni ollut tuttu sovellu. Sovellus vaikuttaa mielenkiintoiselta ja hyvältä. Lapsi tai nuori saa tarvitsemaansa apua mahdollisimman nopeasti tällä keinolla.
VastaaPoistaKiitos kommentista. Korona on varmaan tuonut lisävaihteen sote-puolen digitalisointiin. Itsekin uusin hiljattain reseptin kannan kautta. Oli tosi kätevää.
Poista