maanantai 4. huhtikuuta 2016

Inspiroija miettii asiakaskokemusta

Viime sunnuntaina (3.4.2016) Helsingin Sanomien Inspiroija-juttusarjassa oli tällä kertaa mukana Arja Vanhanen, joka on toiminut pitkään muun muassa liikunnanohjaustehtävissä.

Hän osasi mielestäni hienosti kertoa, että työssä on tärkeää tavoiteltava asiakaskokemus. Hän nimittäin vastasi:

"Ryhmäliikuntaohjaana haluan tuottaa onnistuneita liikuntakokemuksia asiakkaille. Kun ihmiset tulevat tunneille, he tulevat viettämään vapaa-aikaa. Haluan, että he saavat haluamansa, eli hyvän mielen ja energiaa. Kouluttajana haluan antaa tuleville ohjaajille sellaisen kokemuksen, että he haluavat lähteä tekemään intohimoisesti tätä työtä. Haluan heidän kokevan, että he pystyvät ja osaavat ja onnistuvat."

Arjan kommentissa on hienosti kuvattu asiakasymmärrystä ja kahden asiakasryhmän eli ryhmäliikuntatunneille tulevien asiakkaiden sekä tulevien ohjaajien tavoiteltavaa asiakaskokemusta.

Missä tahansa palvelussa tavoiteltava asiakaskokemus tulisi olla hyvin mietitty. Sen mielessä pitäminen voi nostaa radikaalisti asiakaspalvelun tasoa ihan jokaisessa työpaikassa. Jokaisen tapaamisen tulisi tukea sitä, että haluttu asiakaskokemus syntyy. Siinäpä haastetta.

Mistä tavoiteltava asiakaskokemus syntyy?

JK
juha.kesanen@selede.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti