sunnuntai 5. syyskuuta 2021

Kaikki vastaavat hyvästä palvelusta

Hiljattain viedessäni autoa huoltoon kuuntelin edelläni olevan kiukkuisen asiakkaan purkausta autohuollon asiakastyöntekijöille. Pääviesti taisi olla se, että huoltoliike ei ollut lupauksista huolimatta ottanut asiakkaaseen yhteyttä, vaikka hän oli ollut monen kanavan kautta yhteydessä moneen eri henkilöön. Myöskään auton huolto ei ollut onnistunut asiakkaan toivomalla tavalla. Asiakasvastaanotossa ollut työntekijä oli luonnollisesti todella pahoillaan. 

Samalla tietenkin mietin, että onkohan tämä sopiva huoltopaikka autolleni. Jäin myös miettimään sitä, kuinka tärkeää on se, että kaikki organisaation työntekijät kokevat olevansa vastuussa hyvästä asiakaspalvelusta. Jokainen työntekijä, johon asiakas on yhteydessä, kokee vastaavansa siitä, että mahdollisimman hyvä asiakaspalvelu toteutuu. Jos yksikin lenkki pettää, asiakaskokemus kokee kolauksen.


Kuva: Seinämaalaus Sotkamosta

JK

S-posti: juha.kesanen(at)selede.fi

Facebook / Palveluksessanne

Twitter: @JuhaKe

www.selede.fi


6 kommenttia:

  1. Hyvä asiakaspalvelu on todella tärkeää. Sekä se vastuun ottaminen. Meillä auto kävi huollossa ja raidetangon pää pitäisi uusia. Itselläni ei näistä kovinkaan tietoa, mutta olivat ystävällisiä ja kertoivat minulle hieman lisää asiasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista. Viimeksi autohommissa minua ilahdutti se, että kun auton kylkiruttu oli korjattu, niin samalla kuin hain auton niin myös auton sisäosa oli putsattu :-)... jos itse ei ole autoalan ammattilainen, niin kyllä sitä on aika lailla ammattilaisten luotettavuuden armoilla.

      Poista
  2. Tuo on totta, että yksi virhe ja luottoa ei ole. Meidänkin auto pitäisi autohuoltoon viedä. Itselläni näistä ei ole kokemusta ollenkaan, joten toivon, että osaavat sielä hoitaa ja katsoa, mitä tulee huoltaa tai korjata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista. Pidän peukkua että huolto sujuu hyvin.

      Poista
  3. Hyvä asiakaspalvelu on tärkeää. Sisareni juuri mainitsi, että hänen auto pitäisi viedä BMW huoltoon. Lupasin häntä auttaa asiassa, ja etsiä jonkin paikan josta on monilla hyviä kokemuksia. https://www.mrvuorinen.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista. Maine hyvästä palvelusta on kyllä tärkeä asia. Myös huono maine leviää.

      Poista